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    peter brucker

    ABSTRACT Patellar tendinopathy – also known as the jumper’s knee – represents a clinically relevant lesion in orthopedic sports medicine and can be commonly seen in recreational as well as in professional sports performing repetitive... more
    ABSTRACT Patellar tendinopathy – also known as the jumper’s knee – represents a clinically relevant lesion in orthopedic sports medicine and can be commonly seen in recreational as well as in professional sports performing repetitive jumping and landing activities. Many different treatment modalities have been suggested; however, there is yet no consensus for the optimal treatment regime of patellar tendinopathy. This chapter defines the term “patellar tendinopathy”, describes its pathogenetic mechanisms, summarizes diagnostics including clinical and imaging-based findings as well as conservative and operative treatment options by focusing on evidence-based levels in the treatment of patellar tendinopathy.
    Large osteochondral defects are difficult to treat, but several treatment options are available. The posterior condyle transfer salvage technique described by Wagner in 1964 and Imhoff in 1990 has been developed further, and is now used... more
    Large osteochondral defects are difficult to treat, but several treatment options are available. The posterior condyle transfer salvage technique described by Wagner in 1964 and Imhoff in 1990 has been developed further, and is now used for coverage of large osteochondral defects in the load-bearing zone. The new technique is called MEGA-OATS. From July 1999, 17 patients of mean age 39 years (16 to 6) were treated by MEGA-OATS. Two patients additionally underwent high tibial osteotomy and two bone grafting, using bone harvested from the proximal tibia. The mean follow-up was 12 months. The technique calls for excision of the posterior femoral condyle, which is placed in a specially designed work station. A MEGA-OATS cylinder of diameter 20 mm to 35 mm is prepared and, using the press-fit technique, grafted into the prepared defect zone. The Lysholm score increased postoperatively from 63 (49 to 71) to 81 (72 to 85). Three months postoperatively control MRI showed incorporation of all cylinders. Between six and 12 weeks postoperatively, patients attained a full range of motion and became fully weight-bearing. To date no postoperative complications or meniscal lesions of the posterior horn have been observed. MEGA-OATS achieves a congruent reconstruction of the articular surface in the load-bearing zone of the femoral condyle. We consider it a good alternative in the treatment of large osteochondral defects of the femoral condyle in young patients.
    A steep tibial slope may contribute to anterior cruciate ligament (ACL)-injuries, a higher degree of instability in the case of ACL insufficiency, and recurrent instability after ACL reconstruction. A better understanding of the... more
    A steep tibial slope may contribute to anterior cruciate ligament (ACL)-injuries, a higher degree of instability in the case of ACL insufficiency, and recurrent instability after ACL reconstruction. A better understanding of the significance of the tibial slope could improve the development of ACL injury screening and prevention programmes, might serve as a basis for individually adapted rehabilitation programmes after ACL reconstruction and could clarify the role of slope-decreasing osteotomies in the treatment of ACL insufficiency. This article summarizes and discusses the current published literature on these topics. A comprehensive review of the MEDLINE database was carried out to identify relevant articles using multiple different keywords (e.g. 'tibial slope', 'anterior cruciate ligament', 'osteotomy', and 'knee instability'). The reference lists of the reviewed articles were searched for additional relevant articles. In cadaveric studies, an artificially increased tibial slope produced an anterior shift of the tibia relative to the femur. While mathematical models additionally demonstrated increased strain in the ACL, cadaveric studies have not confirmed these findings. There is some evidence that a steep tibial slope represents a risk factor for non-contact ACL injuries. MRI-based studies indicate that a steep slope of the lateral tibial plateau might specifically be responsible for this injury mechanism. The influence of the tibial slope on outcomes after ACL reconstruction and the role of slope-decreasing osteotomies in the treatment of ACL insufficiency remain unclear. The role of the tibial slope in sustaining and treating ACL injuries is not well understood. Characterizing the tibial plateau surface with a single slope measurement represents an insufficient approximation of its three-dimensionality, and the biomechanical impact of the tibial slope likely is more complex than previously appreciated. IV.
    ZusammenfassungDie Ruptur des vorderen Kreuzbands (VKB) stellt für den Skiathleten eine schwerwiegende, in Einzelfällen sogar auch karrierebedrohende Knieverletzung dar. Nach operativer Rekonstruktion des VKB steht der Skiathlet vor einem... more
    ZusammenfassungDie Ruptur des vorderen Kreuzbands (VKB) stellt für den Skiathleten eine schwerwiegende, in Einzelfällen sogar auch karrierebedrohende Knieverletzung dar. Nach operativer Rekonstruktion des VKB steht der Skiathlet vor einem langwierigen Rehabilitationsprozess, bei dem er schlussendlich wieder erfolgreich ein „return to ski“ realisieren möchte. Es müssen jedoch viele Aspekte berücksichtigt werden, damit die verschiedenen Phasen der Rehabilitation erfolgreich absolviert und risiko- bzw. komplikationsfrei durchlaufen werden können. Hierfür bedarf es einer multimodalen Überprüfung des Rehabilitationsprozesses, der neben klinischen und leistungsdiagnostischen Gesichtspunkten auch funktionelle Testungen beinhaltet. Die für den alpinen Skileistungssport notwendigen physischen Anforderungen werden bei diesen funktionellen Testungen berücksichtigt und im Rehabilitationsprozess phasenspezifisch eingesetzt. Für das erfolgreiche „return to ski“ wurde ein 3-stufiges skispezifisches Testszenario entwickelt, das den Skiathleten nach VKB-Rekonstruktion von einem „return to activity“ über ein „return to sports“ in ein „return to competition“ überführen soll. Weitere Säulen neben der funktionellen Testung bilden die klinische Evaluation und die leistungsdiagnostische Kraftdiagnostik (Isokinetik). Ziel sollte es sein, unter dem Aspekt der Sekundärprävention den Skiathleten vor VKB-Rerupturen, aber auch nachfolgend vor kontralateralen VKB-Rupturen zu bewahren, die jeweils im professionellen Skirennsport ein relevantes Problem darstellen. Des Weiteren soll das funktionelle Testszenario auch einen reibungslosen Rehabilitationsverlauf sichern, um sekundäre Überlastungs- und Folgeschäden aufgrund kompensatorischer Bewegungsmuster zu vermeiden bzw. eliminieren.AbstractRupture of the anterior cruciate ligament (ACL) represents a serious, in some cases even a career-threatening knee injury for professional ski athletes. Following surgical reconstruction of the ACL, professional ski athletes face a lengthy rehabilitation process in which they ultimately want to realize a successful return to skiing; however, many aspects must be considered to successfully complete the different phases of rehabilitation and to carry out the rehabilitation process without risks and complications. This requires a multimodal testing of the rehabilitation process, which includes not only clinical examinations and performance diagnostics but also functional testing. The physical requirements in professional alpine ski racing are incorporated into the functional test set-up and each test is performed in a specific phase of the rehabilitation process. A skiing-specific 3-stage test scenario was developed for a successful return to skiing and includes the stages of “return to activity”, “return to sport” and “return to competition”. In addition to functional testing, clinical evaluations and isokinetic strength testing are considered. The aim of this setup was a secondary prevention strategy to prevent professional ski athletes from reruptures of the ACL or subsequent contralateral ACL ruptures, which both represent a relevant problem in professional ski racing. Moreover, the functional test scenario may also ensure a smooth rehabilitation process for avoidance and elimination of secondary overloading and subsequent damages.
    Objective To evaluate whether a sandwich technique procedure for large osteochondral lesions (OCL) of the medial femur condyle reduces clinical symptoms and improves activity level as well as to assess repair tissue integration on MRI... more
    Objective To evaluate whether a sandwich technique procedure for large osteochondral lesions (OCL) of the medial femur condyle reduces clinical symptoms and improves activity level as well as to assess repair tissue integration on MRI over 2 years. Design Twenty-one patients (median age: 29 years, 18-44 years) who received matrix-associated autologous chondrocyte transplantation (MACT) combined with cancellous bone grafting at the medial femur condyle in a 1-step procedure were prospectively included. Patients were evaluated before surgery (baseline) as well as 3, 6, 12, and 24 months postoperatively, including clinical evaluation, Lysholm score, Tegner Activity Rating Scale, and MRI with Magnetic Resonance Observation of Cartilage Repair Tissue (MOCART) score and a modified Whole-Organ Magnetic Resonance Imaging Score (WORMS). Results Seventeen patients were available for the 24-month (final) follow-up (4 dropouts). Lysholm significantly improved from 48 preoperatively stepwise to ...
    ZusammenfassungDie Arbeitsgemeinschaft „Klinische Geweberegeneration“ hat bereits in den Jahren 2004, 2013 und 2016 Empfehlungen in Bezug auf die Indikation für verschiedene knorpelregenerative Verfahren zur Behandlung von Knorpelschäden... more
    ZusammenfassungDie Arbeitsgemeinschaft „Klinische Geweberegeneration“ hat bereits in den Jahren 2004, 2013 und 2016 Empfehlungen in Bezug auf die Indikation für verschiedene knorpelregenerative Verfahren zur Behandlung von Knorpelschäden am Kniegelenk publiziert. Auf Basis neuer wissenschaftlicher Erkenntnisse sollen in der vorliegenden Arbeit diese Empfehlungen auch unter Einbeziehung neuer Behandlungsverfahren aktualisiert werden. Die Einschätzung folgt damit dem Prinzip der besten verfügbaren Evidenz und berücksichtigt über prospektiv randomisierte Studien hinaus auch Studien mit niedrigerem Evidenzniveau. An Stellen fehlender publizierter Evidenz basiert die Entscheidung hier auf einem Konsensusprozess innerhalb der Mitglieder der AG Klinische Geweberegeneration.Das Prinzip der bereits vorausgehend publizierten Arbeiten bleibt auch in den neuen Empfehlungen erhalten. Kleine Knorpelschäden sind nach Ansicht der Arbeitsgruppe für eine Knochenmarkstimulation zugänglich, die matrixa...
    ZusammenfassungFür die operative Sanierung lokalisiert vollschichtiger Knorpelschäden der großen Gelenke stehen mit den Transplantationstechniken (autologe Knorpelzelltransplantation, autologe osteochondrale Transplantation) und... more
    ZusammenfassungFür die operative Sanierung lokalisiert vollschichtiger Knorpelschäden der großen Gelenke stehen mit den Transplantationstechniken (autologe Knorpelzelltransplantation, autologe osteochondrale Transplantation) und knochenmarkstimulierenden Techniken unterschiedliche Therapieoptionen zur Verfügung. Vor allem für das Kniegelenk konnte aufgrund der verbesserten Studienlage das jeweils geeignete Anwendungsspektrum dieser Verfahren in letzter Zeit weiter präzisiert werden. Für die matrixaugmentierte Mikrofrakturierung als einzeitige Methode besteht jedoch noch keine genauere Indikationsabgrenzung, insbesondere auch nicht gegenüber den bereits etablierten Verfahren. In der vorliegenden Arbeit werden die derzeit für diese Methode zur Verfügung stehenden Biomaterialien und Anwendungsvarianten beschrieben und ihre präklinische und klinische Evidenz zusammengefasst. Grundsätzlich kann dabei festgestellt werden, dass sich die verschiedenen in diesem Bereich angebotenen Produkte ...
    The proximal hamstring complex is a highly vulnerable area that is especially prone to injury. Proximal hamstring tendinopathies (PHTs) remain challenging in diagnosis, treatment, rehabilitation, and prevention due to a large variety of... more
    The proximal hamstring complex is a highly vulnerable area that is especially prone to injury. Proximal hamstring tendinopathies (PHTs) remain challenging in diagnosis, treatment, rehabilitation, and prevention due to a large variety of different injuries, slow healing response, persistent symptoms, and functional impairments. PHTs are often misdiagnosed or underdiagnosed, leading to delayed treatment and therapy failure. In addition, many athletes are at a high risk of PHT recurrence, a leading cause of prolonged rehabilitation and impaired individual performance. Until now, there have been no clear criteria for the diagnosis and classification of PHT. Tendinopathies can be graded based on their symptoms and onset. Additionally, radiological characteristics exist that describe the severity of tendinopathies. The diagnosis usually includes a battery of pain provocation tests, functional tests, and imaging to ensure a proper classification. Understanding the specific tasks in the pathogenesis and diagnostic process of PHT requires knowledge of functional anatomy, injury pattern and pathophysiological mechanisms as well as examination and imaging techniques. This work provides a structured overview of the pathogenesis and diagnostic work-up of PHT, emphasizing structured examination and imaging to enable a reliable diagnosis and rapid treatment decisions.
    INTRODUCTION: Full thickness rotator cuff tears have been associated with changes of the anterior acromion. In a previous study we also documented differences in lateral extension of the acromion in rotator cuff tears compared with... more
    INTRODUCTION: Full thickness rotator cuff tears have been associated with changes of the anterior acromion. In a previous study we also documented differences in lateral extension of the acromion in rotator cuff tears compared with shoulders with intact cuffs. It was the purpose of this study to verify in a prospective examination, whether presence or absence of rotator cuff tearing in a precisely defined population is quantitatively related to the degree of lateral extension of the acromion. MATERIAL AND METHODS: 59 consecutive patients between 60 and 70 years and hospitalized for reasons other than shoulder pathologies were entered into a prospective study. All 110 shoulders without previous operations, major trauma or rheumatoid arthritis were examined radiographically and with ultrasonography by two independent examiners. RESULTS: 67 cuffs were intact, 28 showed a cuff tendinopathy, 17 a full thickness tearing. The acromion index for shoulder with rotator cuff tear was 0.75, for tendinopathy 0.68 and for normal cuffs 0.65. The differences between rotator cuff tears and the other two groups was significant (p 70%. An acromion index of CONCLUSION: The relationship between rotator cuff tears and a large extension of the acromion can be used to predict the presence of rotator cuff tears in shoulders between ages 60 and 70. A cause-effect relation is probable and will be studied further.
    ABSTRACT Alpines Skifahren ist die beliebteste Wintersportart in Deutschland und wird von über 4 Mio. Freizeit-/Breiten- und Wettkampfsportlern betrieben. Allerdings ist die Verletzungsrate beim alpinen Skifahren im Vergleich zu anderen... more
    ABSTRACT Alpines Skifahren ist die beliebteste Wintersportart in Deutschland und wird von über 4 Mio. Freizeit-/Breiten- und Wettkampfsportlern betrieben. Allerdings ist die Verletzungsrate beim alpinen Skifahren im Vergleich zu anderen Sportarten hoch. Hierbei stellt nach wie vor das Kniegelenk die am häufigsten verletzte Region des muskuloskelettalen Systems dar, wobei in einem hohen Prozentsatz Knieverletzungen als schwerwiegend eingestuft werden müssen. In diesem Übersichtsartikel sollen epidemiologische Daten und typische Verletzungsmuster des alpinen Skisports sowohl im Freizeit-/Breitensport- wie auch im wettkampfmäßigen Leistungssportbereich verglichen sowie Möglichkeiten präventiver Maßnahmen im alpinen Skisport aufgeführt und evaluiert werden. Ein spezieller Fokus der Präventionsmaßnahmen soll hierbei auf orthetische Hilfsmittel und Schutzbekleidungen gelegt werden.
    ZusammenfassungDas Verletzungsrisiko ist bei der Wiederaufnahme der sportlichen Aktivität nach operativen Gelenkeingriffen nach wie vor deutlich erhöht. Muskuloskelettale Screening-Tests können bereits präoperativ existente, aber auch... more
    ZusammenfassungDas Verletzungsrisiko ist bei der Wiederaufnahme der sportlichen Aktivität nach operativen Gelenkeingriffen nach wie vor deutlich erhöht. Muskuloskelettale Screening-Tests können bereits präoperativ existente, aber auch postoperativ noch bestehende funktionelle Defizite aufzeigen und hierbei helfen, Risikofaktoren für erneute Verletzungen frühzeitig zu identifizieren und im Rehabilitationstraining zu adressieren. Testmethoden, wie z. B. der Goldstandard der markerbasierten digitalen dreidimensionalen Bewegungsanalyse und Muskelaktivitätsmessung (EMG), sind für den klinischen Einsatz in der täglichen Praxis zu aufwendig und mit hohen Kosten verbunden. Es gibt jedoch eine breite Palette einfacher funktioneller Feldtest-Verfahren, die in den letzten Jahrzehnten v. a. im nordamerikanischen Sprachraum entwickelt und evaluiert wurden. Diese bieten eine akzeptable Reliabilität sowie Sensitivität und Spezifität. Um die Aussagekraft zu erhöhen, werden diese Einzeltests oft zu sog. Testbatterien kombiniert. Wird hierbei ein Gesamt-Score gebildet, ist darauf zu achten, dass keine Tests mit zu niedriger Sensitivität einbezogen werden. Um eine gute klinische Aussagequalität erreichen zu können, sollten die verwendeten Tests die Parameter dynamische Kraft(-entwicklung), Ermüdungswiderstandsfähigkeit (Kraftausdauer) und neuromuskuläre Koordination beinhalten. In der Umsetzung sollte ferner darauf geachtet werden, dass die Tests von gut geschultem Personal durchgeführt werden und nur Tests zur Anwendung kommen, die der Patient in seiner jeweiligen Rehabilitationsphase ohne zusätzliches Verletzungsrisiko ausführen kann. Dieser Artikel soll eine Übersicht über eine Auswahl dieser Testverfahren und Kombinationen geben, die wissenschaftlich untersucht wurden und in den täglichen klinischen Alltag integriert werden können.AbstractThe resumption of sporting activities following surgical intervention of joints is still a critical point in the rehabilitation process of an athlete and is often associated with an increased risk of re-injury. Musculoskeletal screening tests may allow identifying of already preoperatively or postoperatively existing specific functional deficits and adapting the rehabilitation training of the athlete. Although marker-based three-dimensional motion analyses are still considered the gold standard of musculoskeletal function analysis, it is commonly too complex and expensive for usage in daily clinical routine. Therefore, a large variety of simple functional screening tools were mainly developed und evaluated in North America in recent decades, yielding acceptable levels in reliability as well as sufficient values of sensitivity and specificity. In order to further increase their diagnostic value, they are often combined with so-called test batteries. But if an overall score is created by combining various tests, it should be guaranteed that no single (sub)test with inferior sensitivity is included. In order to achieve a high diagnostic value, the test parameters may include dynamic strength, fatigue testing, and neuromuscular coordination. The test battery should be conducted by specifically qualified personnel and the athlete should only perform tasks that he or she is able to realize without any additional injury risk. Overall, this review gives an overview of some appropriate clinical screening tests that have been scientifically validated and which can be used in a daily clinical setting.
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    Higher re-tear rates after arthroscopic single row rotator cuff repairs have been linked with the inability to restore the native footprint. The objective in our study was to evaluate the biomechanical properties and anatomic footprint... more
    Higher re-tear rates after arthroscopic single row rotator cuff repairs have been linked with the inability to restore the native footprint. The objective in our study was to evaluate the biomechanical properties and anatomic footprint restoration after both single and double row repairs. Human cadaveric shoulders (n=22) were tested using a materials testing machine. Cyclic loading was performed on intact, injured (3cm tear), and arthroscopically repaired rotator cuff. Repairs tested: 1) single row A (Lateral Simple, n=6); 2) single row B (Lateral Mattress, n=5); 3) double row A (Medial Mattress/Lateral Simple, n=6); and 4) double row B (Transosseus Simple, n=5). Percentage of footprint restoration was calculated for each repair followed by a load-to-failure protocol. Biomechanical properties were determined from the load-displacement curves. Single and double row repairs restored an average of 40% and 90% of the native footprint (p Double row repairs have comparable initial strength and increased footprint restoration compared to single row repairs. These similarities can be attributed to the inclusion of surrounding soft tissue structures during testing; however, the increased restoration of the anatomic footprint may lead to increased tendon-to-bone healing with the possibility of improved biomechanical properties and should be examined in the future. The characteristic U-shaped tear confirms clinically observed scenarios which may be caused by overuse after a RC injury has been sustained. The small amount of cyclic creep and permanent deformation in all arthroscopic repairs suggest that initial rehabilitation could be prescribed after surgery without compromising the initial stability of the repair; however, surgeons should carefully select a RC repair based on the state of the surrounding tissue.
    ABSTRACT Hintergrund: Das Rodeln bzw. Schlittenfahren erfreut sich in den Alpenländern zunehmender Beliebtheit. Damit steigt jedoch auch die Notwendigkeit, Verletzungen vorzubeugen. Ziel dieser Studie war es, die Verwendung... more
    ABSTRACT Hintergrund: Das Rodeln bzw. Schlittenfahren erfreut sich in den Alpenländern zunehmender Beliebtheit. Damit steigt jedoch auch die Notwendigkeit, Verletzungen vorzubeugen. Ziel dieser Studie war es, die Verwendung unterschiedlicher Schutzausrüstungen sowie potenzielle Einflussfaktoren auf das Tragen von Schutzausrüstung bei Freizeit-Rodlern zu untersuchen. Methoden: In den Wintersaisonen 2012/13 und 2013/14 wurden erwachsene Freizeit-Rodler an sechs Rodelbahnen in Österreich anhand eines standardisierten Fragebogens interviewt. Erfragt wurden demographische Daten, Können, Rodelhäufigkeit, Fahrverhalten, ob alleine oder zu zweit auf dem Schlitten gerodelt wurde, früheren Verletzungen und die getragenen Schutzausrüstungen. Die Befragungen fanden sowohl wochentags als auch am Wochenende statt. Ergebnisse: Insgesamt nahmen 1968 erwachsene Freizeit-Rodler (49,4% Frauen) mit einem Durchschnittsalter von 37,1±14,4 Jahren an der Befragung teil. Einen (Ski-)Helm trugen insgesamt 42,3% der Rodler, eine Ski- oder Sonnenbrille 71,0%, einen Rückenprotektor 5,9% und einen Handgelenksschutz 2,6%. Ein Helm wurde signifikant häufiger mit zunehmendem Alter, zunehmender Rodelhäufigkeit und zunehmendem Rodelkönnen getragen sowie bei alleiniger Benutzung des Schlittens. Eine Ski-/Sonnenbrille wurde signifikant häufiger von Frauen, Österreichern und Personen, die alleine auf dem Schlitten saßen, getragen sowie mit zunehmender Rodelhäufigkeit pro Saison und zunehmendem Rodelkönnen. Einen Rückenprotektor verwendeten signifikant häufiger jüngere und eher risikofreudige Rodler sowie Personen, die sich schon einmal beim Rodeln verletzt hatten. Eine signifikant höhere Verwendung von Handgelenksprotektoren zeigte sich nur bei Rodlern mit früheren Verletzungen bei der Ausübung dieser Sportart. Schlussfolgerung: Mögliche Einflussfaktoren für die Verwendung der unterschiedlichen Schutzausrüstung beim Rodeln sind Alter, Geschlecht, Nationalität, Rodelkönnen, ob man alleine oder zu zweit auf dem Schlitten sitzt, Rodelhäufigkeit, und frühere Rodelverletzungen. Um Präventivmaßnahmen beim Rodeln hinsichtlich der gebräuchlichsten Arten von Schutzausrüstung möglichst zielgerichtet implementieren zu können, sollten die in der vorliegenden Studie eruierten Einflussfaktoren berücksichtigt werden. Background: Recreational sledging (tobogganing) is a very popular winter sport in the Alps. Therefore, injury prevention through the usage of protective gear seems important. Therefore, the aim of this study was to evaluate factors associated with the use of protective gear among adults during recreational sledging. Methods: Adult recreational sledgers were interviewed during the winter seasons 2012/13 and 2013/14 at six sledging tracks in Austria on demographics, skill level, sledging frequency, risk taking behavior, sitting alone or with another person on the sledge, previous sledging-related injuries, and use of protective gear, respectively. Interviews were conducted on all days of the week. Results: A total of 1968 adult sledgers (49.4% females) with a mean age of 37.1±14.4 years participated in this study. A (ski) helmet, sun or snow goggles, a back protector, and wrist guards was used by 42.3%, 71.0%, 5.9%, 2.6% of sledgers, respectively. Helmet use was significantly higher with increasing age and increasing skill levels as well as when sitting alone compared to sitting together with another person. Females, Austrians, persons sitting alone on the sledge, a higher frequency of sledging and a higher skill levels were significantly associated with an increasing use of goggles. A back protector was significantly more often worn by younger people, more risky sledgers, and persons with a previous sledging-related injury. Wrist guards were significantly more often used by persons with a previous sledging-related injury. Conclusion: During recreational sledging, the factors age, sex, nationality, skill level, sitting alone compared to sitting together with another person on the sledge, sledging frequency, and injury-experience were associated with the frequencies of usage of different types of protective gear. These factors should be considered when implementing preventive measures for recreational sledging.

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